perjantai 20. marraskuuta 2015

My love

Olen tutustunut mieheeni Eeliin noin neljä vuotta sitten. Tapasimme baarissa hieman alkoholin lamauttamana lauantaina. Haluaisin nyt jakaa tarinamme teille vaikka se onkin pitkä ja kuulla myös teidän rakkaus tarinoitanne <3

Olimme lähdössä kavereiden kanssa viettämään mukavaa sinkku tyttöjen iltaa. Valmistauduimme iltaan ja lähdimme baariin Tampereelle. Kohotimme pari sinkkujen shottia jotka tekivät rentoutuneen olon. Huomasin illan mittaan, erään miehen katselevan minua. Hän sattui samaan aikaan minun kanssa baari tiskille. Hän hymyili hieman ja tervehti. Hän halusi välttämättä tarjota minulle juoman. Saatuani juoman käteeni kiitin ja kiirehdin kavereideni luokse. Tunsin edelleen miehen sinisten silmien tuijottavan minua. Oikeastaan minua häiritsi katse joka ei irronnut minusta ollenkaan.

Vaihdoimme myöhemmin baaria jossa oli menevämpää musiikkia. Olimme tanssilattialla kavereideni kanssa tanssimassa ja huomasin tutun miehen sinisien silmiensä kanssa istuvan tanssilattian lähellä kavereidensa kanssa. Hän moikkasi minulle ja hymyili. Huiskaisin takaisin vain tervehdyksen.

Myöhemmin mies tuli pyytämään minua tanssimaan hänen kanssaan. Yllätyin kuinka hyvin mies tanssi ja otti minut huomioon. Hetken pyörähtelyn jälkeen menin hänen seurakseen ulos tupakalle. Hän kertoi minulle olevansa kotoisin Tampereelta ja on ammatiltaan autoasentaja. Hän oli hyvin huomaavainen ja huumorintajuinen. Ennen kun oli aika lähteä kotiin nukkumaan hän pyysi minua seuraavana päivänä kahville. Kumminkin puhelinnumeroiden vaihto unohtui, enkä muistanut hänen sukunimeään että olisin löytänyt hänet vaikka facebookista.

Seuraavana päivänä ajattelin ehkei mies ollut sen erikoisempi kuin muutkaan miehet. Ehkä en menettänyt mitään. Lähdimme ystäväni Millan kanssa seuraavalla viikolla shoppailemaan Tampereelle. Kävelimme Hämeenkatua ja kuulin jonkun huutavan nimeäni. Katsoin ympärille, Millaa, taakseni, en nähnyt ketään. Jatkoimme kävelyä. Tunnen kun jokin tarttuu olkapäähäni takaapäin. Katsoin ja näin Eelin jonka kanssa olin hullaantunut lauantai-illan huumaan tanssilattialla pyörien. Hän katsoi minuun ja koitti saada hengitystä tasaantumaan sanoakseen hei. Suostuin hänen kanssaan vaihtamaan numerot ja shoppailu reissumme jatkui ilman Eeliä.

Illalla kotona sängyllä maatessani ja miettiessäni ihastumista ja rakastumista ja ylipäätään ihmissuhteita päätin, että en ole valmis vielä ihastumaan kehenkään. Halusin ottaa vielä sinkkuudesta kaiken irti. Rupesi ehkä hieman harmittamaan, että annoin Eelille numeroni. Samassa sain viestin Eeliltä. Aloimme juttelemaan useina iltoina ja näimmekin usein, mutta koitin esittää ns kylmää ämmää. Halusin hänen ymmärtävän sen etten ole ehkä hakemassa mitään vuosituhannen rakkaustarinaa.

Eräänä iltana Eeli tuli luokseni iltakahville. Hän avautui ja kertoi tunteistaan minua kohtaan. Hieman järkytyin vaikka osasin niitä sanoja hieman odottaakkin. Hän halusi tietää mitä minä tunnen häntä kohtaan. Tuolloin olin hieman ihastunut Eeliin. En halunnut sitä tunnetta itselleni edes myöntää. Paniikin vallassa otin hänen kengät ja takin, aukasin ulko-oven ja heitin ne rappukäytävään. Eeli lähti keräämään tavaroitaan ja minä roiskaisin oven kiinni hänen nenänsä edestä. Juoksin sängylle hypäten ja aloin itkemään. Mietin miten voisin olla ihastumatta Eeliin enään. Soitin ystävälleni joka tuli luokseni ja pohdimme elämää suurempia kysymyksiä.

Seuraavalla viikolla Eeli ei laittanut minulle viestiä ja ymmärsin hänen loukkaantuneen. Näin häntä kaupassa ja kaduilla, hän ei edes moikannut minulle. Tajusin tehneeni todella väärin hänelle. Tässä vaiheessa tajusin olevani todella ihastunut Eeliin. Päätin kertoa tunteistani Eelille pikimmiten. En uskonut sen kuitenkaan muuttavan mitään minun ja hänen välillään. Hän suostui näkemään minua ja kutsui minut luokseen.

Olin soittamassa hänen ovikelloa ja sydän löi tuhatta ja sataa. Oven avasi kuitenkin nainen jolla oli vain Eelin t-paita ja stringit jalassa. Olikohan tämä jokin kosto, mietin hetken ovella kunnes lähdin sanomatta mitään. Koitin päästä kotiin nopeasti tietty kaupan kautta suklaalevy laukussa valmiina parantamaan särkynyttä sydäntäni. Huomasin pian facebookista Eelin alkavan seurustelemaan.

Kului viikkoja kuukausia emmekä olleet puhuneet Eelin kanssa mitään tapahtuneen jälkeen. Eräänä päivänä ovikelloni soi. Eeli seisoi oven takana suklaa rasia kädessä. Järkytyin ja ajattelin hänen tyttöystävänsä jättäneen hänet ja hän on heti minun ovellani. Annoin hänen tulla sisään.

Hän istui alas sohvalle ja alkoi itkemään ja otti käsistäni kiinni ja sanoi anteeksi. Hän selitti minulle tilannetta entisen tyttöystävänsä kanssa ja sanoi jättäneensä hänet minun takiani. Tunteeni eivät olleet vielä täysin kuolleet ja alkoi minullakin kyyneleet vierimään. Kävimme pitkän keskustelun sinä iltana.

Sen illan jälkeen aloimme hiljalleen tutustua toisiimme uudelleen ja rakentamaan luottamusta. Meillä oli hauskaa ja ihanaa. Huomasin tunteeni syvenevän todella paljon. Leijuin pää pilvissä ja aikani meni hänen kanssaan. Vuoden päivät vietimme näin kunnes eräänä iltana Eeli kysyi minua seurustelemaan virallisesti. Olin rakastunut nainen ja se oli menoa.

Usein muistelen miestä joka juoksi perässäni Hämeenkadulla ja huusi nimeäni ja sen katseen kun tajusin kuka hän oli.
Helppoa ei ole ollut, hän edelleen silti tekee minusta onnellisen ja rakastuneen naisen. <3


-Josefiina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti